lunes, 17 de febrero de 2014

Drawing nested squares OpenGL(GLUT)

Código Fuente

#ifdef __APPLE__
#include <GLUT/glut.h>
#else
#include <GL/gl.h>
#include <GL/glut.h>
#endif

#include <stdlib.h>



static void display(void)
{
glMatrixMode(GL_PROJECTION);
glLoadIdentity();
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
glPointSize(10);
glLineWidth(5);
glBegin(GL_QUADS);


for(double i=1;i>=0;i-=0.1)
{
glColor3f(i,-i,-i);

glVertex2f(-i,i);
glVertex2f(i,i);
glVertex2f(i,-i);
glVertex2f(-i,-i);
}


glEnd();
glFlush();

}


int main(int argc, char *argv[])
{
glutInit(&argc,argv);
glutInitDisplayMode(GLUT_SINGLE | GLUT_RGB);
glutInitWindowSize(200,200);
glutInitWindowPosition(0,0);
glutCreateWindow("Cuadros");
glutDisplayFunc(display);
glutMainLoop();
}

Resultado


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